Kawan2 ku :)

Google+ Followers

Wednesday, 6 February 2013

"MaAF"

http://adfoc.us/?refid=130738
"MAAF" ungkapan yang sgt mudah dilafaz tp susah utk diselami ertinye...
untuk ape ungkapkn maaf andai xtahu mendalami nye??
mudah sangat untuk lafazkan maaf..tp mudah juga utk ulangi kesilapan..kan...
memang betul kite manusia x lari dari kesilapan...tp jangan kite lupe juga kesilapan boleh di elak andai kite tahu nilai seseorang...

Memang la orang kate sedang  nabi pun maaf kan umat..ini kan pula kite manusia biase...n sebab kite mnusia biasa la bukan setiap kesilapan mudah nak dimaafkan...pe gune "MAAF" kalau setiap kali diungkap,diucap dirayu n ditagih untuk dimaafkan tp tetap gak ulangi kesilapan yang same..???

 

Bukan semua benda mudah dimaafkan...kalau da mengguris ati...ditikam smpai berlubang2 aty tu..haaaa.....maaf tu pon xley tampal aty yg da berlubang tu..maka nye...sebelum berkata sesuatu...wat sesuatu...pikir la perasaan orang lain...x kire la die tu orang asing ke,orang kite cintan ke,tue ke mude ke...senang cite setiap jenis orang la...(kecuali alien...da sah2 xde perasaan..:D) 
bukan pe...kite ni xtaw lagi bile ajal maut kite smpai kan..ari ni jmpe..sedap bercium berpeluk bertepuk tampar...tgok2 esok nye da INNALILLAH~~~~ haaa....sape yang nk mnx maaf utk kowang...dosa ngan Allah ley wat taubat..tp wt la taubat yg betul,taubatt nasuha kn..haaa....dosa ngan mnusia ni smpai akhirat x lepas...
 
SO...pkir2 la...wat la pe yang patut...masing2 da besar kan...jgn mudah nk lafaz maaf je tapi keje nyakitkan aty orang x gune gak...pk2 la ye...



Thank sudi baca entry Fieza!!Like if kowang suke k :)

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum..sawadikap..vanakem..hye..
kalau sudi..sila lah komen..
salam perkenalan
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...